lördag 28 februari 2015

I de absolut...

... sista skälvande minuterna
av februari månad så kommer här mitt bidrag till


Hittade den här boken som jag har tittat mycket i men sedan har det inte blivit mera än så - tittat, alltså!
Men nu har jag gjort ett block (egentligen fyra stycken) som jag har satt ihop till framsidan på en stor kudde.
En sådan där stor, härligt läskudde som räcker till ordentlig för den är 65 cm i fyrkant och tål att knölas till ordentligt för att man ska ligga skönt.


Modern Quilts from the Blogging Universe heter boken som innehåller förslag och mönster på quiltar från bloggarnas underbara värld.
Det här var också en hel quilt men jag plockade ut fyra block som bildade de härliga knutarna och så fick det bli kuddfodral istället.


Den observante ser säkert att jag har clipsen kvar i kanten och det stämmer bra det - för om jag skulle ha sytt fast kanten idag så hade jag inte fått med den i februaris Bokutmaning och det hade känts lite snopet.
Så nu hoppas jag bara att Maja godkänner den också - trots att det fattas lite handsömnad.


En liten närbild på quiltningen.
Man ska kanske inte titta allt för nära, tror jag.

Annars har veckorna varit fyllda med skidåkning häruppe -
ja, på TV alltså!!
Även om vi bor "vägg i vägg" med VM-staden så har vi hållit oss på hemmaplan och tittat från soffan istället.
Spännande har det varit!
Och jättetrevligt med alla norrmän som man hör och träffar på ute på stan och i mataffären.
 

Ha det gott, alla!

 

7 kommentarer :

  1. Klart att den är godkänd!
    Så snygg, men jag ser ETT stort Fel med den!!!

    Den är inte min!!!;-)
    Hjälp vad snygg den är!
    Du har lott i morgonens dragning!
    Kram///Maja

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg och ett kul mönster! Kram

    SvaraRadera
  3. Så snygg! Älskar att blocken går ut över kanten, det var en väldigt cool addition och quiltningen var jättesnygg! <3

    SvaraRadera
  4. Jaså det var så den skulle bli ! Kul att få se hela "projektet" :-)

    Snygg är den och quiltningen är underbar !

    SvaraRadera
  5. Så stilige blokker, og supert å sette de sammen til en stor blokk. Quiltingen var også veldig bra. Ja, det var nok en del nordmenn i Sverige og så på skiløp. Jeg har sett litt på TV og hørt ski på radio da jeg satt på syrommet. :-)

    SvaraRadera